Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

2.0 TSI superb 2014 AT - pęknięte popychacze po wymianie rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 2.0 TSI superb 2014 AT - pęknięte popychacze po wymianie rozrządu

    Witam,

    Jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o poprawne nazewnictwo czynności i części, także spróbuję streścić przypadek jaki się wydarzył i proszę o porady i sugestie.

    Pacjentem jest 2.0 TSI w superbie z 2014 skrzynia AT. Samochód jeździł bez problemu u mnie (drugi właściciel), blisko dwa lata. Zadnych usterek, błędów. Zdarzył się problem tego typu, ze padła cewka przez zalanie (stwierdzona nieszczelność pod deklem). Zostały wymienione wszystkie świece i cewka - po problemie. Następnego dnia samochód pojechał na wymianę uszczelnienia pod deklem i pod namową wymianę rozrządu, gdyż na to względem przebiegu samochód zasługiwał. Wszystko grało. Mechanicy przy wymianie rozrządu nie stwierdzili żadnych niepokojących objawów, a sam stan silnika i również starego rozrządu jako dobry. Po odbiorze pojawił się pierwszy problem i to od razu. Mianowicie samochód zaczął mieć nieco inny dźwięk, nikt poza mną tego nie słyszał bo nie był to ani stukot, ani brzęczenie lecz tylko inna barwa, nieco ciężka pracy silnika. Dodatkowo przy wrzuceniu na drive lub wsteczny, gdy wibracje są większe (wciąż na postoju), zwłaszcza na zimnym silniku, niepokojący dzwięk był wzmożony. Tym razem bardziej przypominający diesla, odczuwalne były wibracje lekkie na przodzie.
    Samochód wrócił na warsztat. Stwierdzono tylko luz na łyżwie od rozrządu. Skrzynia ok, dwumas również - tu wyeliminowano problem.

    Po dwóch dniach, samochód odpalony z rana - dużo cięższe dźwięki, klekot, aż w końcu zazgrzytało i padł. Po rozkręceniu silnika co zastaliśmy.